Leta i den här bloggen

onsdag 20 mars 2013

Ständigt dessa kossor och hippies



Den här bilden tog jag idag inne i centrala Pokhara. Mitt på den mest trafikerade gatan blev kossan lite trött och la sig för att vila. Jag åkte in till handelskvarteren med de som äger hotellet här och vandrade runt i ett par timmar. Det kändes lite obekvämt för nästan alla stirrade och viskade. Där jag bor vid sjön är det ställe som turisterna håller till och jag antar att de inte var lika vana vid oss inne i centrum.
Ewa sa att Pokhara är känt som Nepals motsvarighet till Goa i Indien. Och jag förstår precis vad folk menar med det. Det fullständigt kryllar av västerländska hippies här. Dreadlocks och haremsbyxor vart man än vänder sig. Den andra kategorien av turister är de riktiga äventyrarna. Från samma berg som jag kollade soluppgången igår så kastar sig massa människor ut varje dag med skärm; paragliding. Man kan dessutom trecka, åka kanot, rida i bergen, forsränna och en massa annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar