Leta i den här bloggen

tisdag 19 mars 2013

Sarangkot

Obeskrivbar upplevelse igen den här morgonen. Tog en taxi vid 05.00 bara för att bevittna solen gå upp och det var det värt. På väg ner igen fick jag möjlighet att foto berget Fishtail på närmre håll.

Tur att det finns så bekväma utflykter. Jag mår fortfarande ganska kass. Förkyld, magproblem och allmänt trött. Det blir korta promenader i stan och sedan tillbaks till hotellet för vila. Gott då att ha dator med sig eftersom jag är ensam. Skypade med Said 1 timme igår och hoppas att få prata bort en stund idag med.
Jag tog mig också till en liten bokhandel igår för att hitta nåt att läsa. Fanns till och med svenska böcker där som han hade bytt till sig av backpackers. Men jag valde en bok om en helt fantastisk kvinna som vid 55 års ålder var den första vita kvinnan att ta sig in i den då låsta staden Lhasa. Detta var 1923.
Hade med mig värsta tegelstensromanen i resväskan, men eftersom vi skulle vandra så ville jag inte belasta min stackars bärare med den så den är kvar i Kathmandu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar