Leta i den här bloggen

fredag 15 mars 2013

Morgonutsikten

Så här ser det ut framför mig när jag skriver det här. Jag sitter på en stor balkong  precis utanför mitt rum och dricker kaffe. Det man ser är restauranger där jag äter frukost varje dag här i Kathmandu. Den drivs av en man som heter Sosan och befolkas av en hel hop unga män som drömmer om rock och västvärlden. Han fick en t_shirt av oss med Led Zeppelintryck och den verkar älskad.

Det ser inte mycket ut för världen och jag kan förstå att det är svårt att fatta hur mycket jag tycker om det här stället. Men man är hela tiden omgiven av god energi och det är väl det som är grejen.

Igår var jag på en hög kulle där det var en massa tempel och apor. Man hade en fantastik utsikt över staden och överallt såg man dessa magiska berg. I morgon ska jag få se dom på riktigt nära håll. Vi åker till Pokhara för en 5 dagar lång vandring. Efter det blir det 2 dagar i djungeln och jag kommer att ha möjlighet att bada med elefanter och förhoppningsvis se flodhästar. Sunil så att om jag har tur så kan jag till och med se tiger. Det låter fantastiskt och samtidigt inte så lite skrämmande.

Tanke var att vi skulle gå på konsert med Deep Purple i dag,  men den är framskjuten. De kunde inte hitta nån hangar att härbärgera deras plan i så regeringen sa nej. Only happens i Nepal:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar