Leta i den här bloggen

söndag 10 mars 2013

I New Dehli

Det här är mitt första inköp i New Dehli. Prio ett idag har varit att hitta kläder till bröllopet eftersom vi i princip ska direkt dit från flygplatsen den 12.
 Nöjd är jag med mitt köp. Har köpte lite bangles också som passar i färg.


Vi köpte även varsin helvit kurta med salwar som vi ska ha under Holifestivalen. Antar att kläderna blir helt förstörda av all färg så man vill ju inte använda nåt tjusigt.
I övrigt kan jag bara säga att vi är såååå trötta. Sova på plan är ju inte lätt och nu börjar det kännas att vi inte sovit på över ett dygn. Ska dock kämpa på ett par timmar till så att jag kanske kommer in i rätt rytm. Klockan är närmare 16 på eftermiddagen här.

Så här ivrig var Ewa för en stund sedan då jag lämnade henne på ett massageställe. Frågan är om de får liv i henne efter en avslappnande massage:)
I morgon ska vi upp i ottan och åka till Agra och se Taj mahal. Vi har varit på en slags turistbyrå som ägaren av hotellet också äger och där har vi lagt upp ett "schema". I detta paket ingår taxi som gör oss dit vi vill och guidar oss till de saker vi vill shoppa eller se på. Underbara människor har hjälpt och kört oss hela dagen.



2 kommentarer: