Leta i den här bloggen

måndag 2 juni 2014

Nya kuddar och nya utmaningar

Det här med företagandet börjar ta form nu. Tror att jag har fått kläm på det här med bokföringen nu och så har jag sytt några fler aktivitetskuddar så att jag ligger på ett litet lager.


Det är ju ny månad också och det innebär en ny utmaning. Den här gången så handlar det om mat och för första gången sedan Sew for a change startade så känns det som en omöjlighet att klara utmaningen. Men vi ska göra vårt bästa så klart. Vi har länge pratat om att äta mer vegomat och vi provade att bara äta det en hel vecka för ett tag sedan. Men det är svårt att bryta vanor och maken är om möjligt ännu mer förtjust i kött än jag är. Andra delar av utmaningen är lättare. Vi slänger till exempel i princip ingen mat. Vi köper ekologiskt i stor utsträckning, men kan bli bättre på det också. Som tur är så behöver jag inte poängen då jag har kläder så jag klarar mig året ut och jag har massa poäng kvar. Jag hade 93,5 och nu har jag ju klarat maj månads utmaning så då har jag alltså 103,5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar