Leta i den här bloggen

lördag 14 juni 2014

Mer konst och design

Känner ni doften? Det gjorde jag minsann igår då jag var i Trädgårdsföreningen. Jag var där för att kolla vad avgångseleverna på Steneby hade att visa . Deras del av HDK 14 var där..

Närmare bestämt här inne.

Jag hade fint sällskap i form av Stella och hennes föräldrar, så det var en hel del att upptäcka på vägen fram till själva utställningen.

Det var mycket fint här med precis som på  den andra delen av utställningen. Här i form av virkat tagel.

Den här manicken var inte bara fin utan spännande med.

Idag så har vi varit lite mindre kulturella. Vi tog bussen till Önnereds brygga för att promenera, sola och i Sesams fall, simma. Jag stickade lite på sjalen till svärmor, men det är inte helt lätt att hålla iordning på garn och beskrivning när det blåser som det gjort idag. I morgon kommer det dock att bli mycket stickning. Stickspår anordnas för andra gången och sedan så ska vi sticka i Bältespännarparken då det är "world wide knit in public"  den här veckan. Rapport från spårvagnen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar