Leta i den här bloggen

fredag 6 juni 2014

HDK 14

Hemkommen från vernissage på HDK (högskolan för design och konsthantverk) och jag är väldigt imponerad av vad avgångseleverna har åstadkommit. Verket här ovanför har en tjej som heter Jenny gjort av gamla skjortor. Henne har jag pratat med ett par gånger förut och jag gillar hennes tankar om design och återbruk.

En annan tjej som jag har sprungit på emellanåt är Emma som har gjort det här tyget inspirerad av gammalt halländskt hantverk.

 Vissa saker tilltalar mig ögonblickligen och det här var ett sådant verk.
 Skulle gärna äga en klänning eller två av den här designern.
Jag vill hela tiden röra och mitt sällskap My tror att det är typiskt textilnördsbeteende. Som tur är så hade en del elever gjort saker som det var meningen att man skulle röra på.
 De var ju dessutom dekorativa.
 Jag fick se en 3D-skrivare jobba för första gången och det var ju lite kul. En duktig lampdesigner som heter Robert jobbade med den.
Han hade gjort den här lampan som jag gärna hade haft i min ägo. Väldigt trevligt och inspirerande var det. Hann dock inte med allt utan ska ta Stenebyskolans elevers verk en annan dag. De ställer ut i Trädgårdsföreningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar