Leta i den här bloggen

söndag 29 juni 2014

Blusens nya liv

 Den här fina blusen från Gudrun Sjödén har jag haft på mig idag. Men jag inser att det var sista gången. Den har varit en favorit i många år med sina fina broderier och underbara kvalité, men till slut får man ge sig. Har till och med broderat över fläckar jag inte fått bort för att förlänga livet på den.
 Nu ska den få leva vidare som mönster åt framtida blusar då jag älskar modellen. Stickningen innefattar en väldans massa moucher så här på sluttampen och det är tråkigt och då passar det bra att sprätta lite emellanåt.
Idag kom det besök som Sesam är säker på bara var till honom. Emma och min Johan var här och Sesam var som galen och skulle bara vara i knät på dom och busa.

1 kommentar:

  1. En del kläder bara älskar man, och använder dem tills de nästan inte håller ihop. Det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör att man gillar en del plagg. När man kommer på det får man försöka komma ihåg det så kanske man bara köper plagg man gillar i framtiden, eller ... ;)

    SvaraRadera