Leta i den här bloggen

söndag 25 maj 2014

Årets megaloppis

Nu är vi hemma efter megaloppisen i Majorna. Det första jag såg när vi kom dit var den här fina väggmålningen. Hade jag gärna haft på min vägg.
Här är alla våra fynd.

 Högst upp så är det kuddar till mitt företag. Försöker ju använda secondhand så långt det går när jag gör aktivitetskuddarna. Av en man köpte jag alla 6 stickböckerna till det facila priset av 40 kronor. Ett band från 70-talet som jag också ska använda i jobbet. Halkskydd till mattan som allt ligger på och som vi hittade där och ska ha i vår hall. 2 handbroderade kuddar för 20 kronor styck. Nån som heter Majbritt har broderat dom 1977 enligt baksidan. Tennisbollar till Sesam, näsdukar då akut behov uppstod av papper, självklart lite garn och tyg.
Svensk, handfärgad och handspunnen ull för en tjuga är helt ok.

 Vackert 50-tals tyg
Kuddarna skulle också få bli del av aktivitetskuddarna, men ser ju hur fint de skulle passa in i hemmet så vi får se vart de hamnar.

Det här borde väl få fart på stickinspirationen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar