Leta i den här bloggen

söndag 5 maj 2013

Vårkänslor och krispig bomull

 Nu jäklar är våren här. För första gången gick jag barfota i skorna i Sverige i år. Helt underbart. Gick gjorde vi i Slottskogen. Först en vända på loppisen så klart. Och jag fick ju med mig en del fynd hem.
En rulle krispig, rödvit bomull från Strömma bomullspinneri. Köpte det av en tjej som hade en massa gamla tyger och gamla fina kläder. Skulle tippa på att det är från 50-60-talet nån gång. Samma tjej hade bomullsgarnet. Så ofantligt mjukt och skönt.
Hos en annan handlare hittade jag 2,5 meter väldigt fin svart trikå till det facila priset av 25 kronor.

Hade ingen aning om hur mycket tyg det var på rullen, men nu har jag mätt det och det var ganska exakt 10 meter. Det är dock bara 80 centimeter brett. Det får nog bli ytterligare en klänning i lite retrostuk.

Efter loppisen satte vi oss i solen i Slottsskogen och grillade. I sällskap med halva Göteborgs befolkning:)
Underbar vårdag helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar