Leta i den här bloggen

fredag 17 maj 2013

Nästa steg

Den här bilden är något som har sysselsatt mina tankar länge nu. Det är en bild från Designformation där jag går på junta en gång i månaden och har det väldigt trevligt.

Grunden till tanken är väl  funderingarna om hur mycket man kan producera till sig själv. Jag måste få skapa annars mår jag inte bra; det är fakta. Men klädkammaren är fylld till bristningsgränsen. Under lång tid har jag funderat på vad man skulle kunna skapa och eventuellt sälja. Har gjort en del väskor av secondhandfynd, men inte hittat rätt forum för att sälja dessa. Och om sanningen ska fram har jag väl jobbat för lite på det. Tror att det är rädsla för att bli bedömd i min sömnadsskicklighet. 

När funderingarna om ateljéplats började snurra, så tänkte jag att jag först måste ha en klar idé om vad jag vill åstadkomma med mitt skapande. Nu har jag blivit övertygad om att det kanske är tvärt om? Genom att spendera tid ihop med dessa duktiga textilmänniskor och i den här inspirerande miljön så kanske idèerna kommer. Så nu har jag bestämt mig för att prova ett tag med början i augusti.

En annan fördel är att vi frigör plats hemma. Vi letar hela tiden större för att jag ska kunna ha en rum enbart för min sömnad. Nu slipper vi det när jag flyttar alla mina tyger och grejer. Vad är det att fundera på egentligen? Funkar det inte så är det ju bara att tänka om:)

Vill tacka My, Katrin och Annika för att ni pushat mig i den här riktningen. Och vänner runt omkring som tror på min kunskap och förmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar