Leta i den här bloggen

torsdag 25 september 2014

Stickspårsföljd

Det är inte så kul att blogga för tillfället. Jag har inte kvar systemkameran då den var ett lån och det är dags att skaffa nåt eget. Alltså har jag min gamla kamera som är lite långsam, batteriluckan går inte att stänga och bilderna blir sämre. Att vår laptop har åkt i golvet och skärmen gått sönder gör ju inte det hela bättre. Har rotat fram våran förra laptop och den är sjukt seg. Men jakt på kamera och skärmbyte är på gång. Så nog om dagens Ilandsproblem.

Det här vackra kom med posten idag.
Det är en stickerska vid namn Gunilla som har stickat dom. Vi träffades på det allra första Stickspåret i höstas. Vi var båda där själva och höll ihop under resan. När det var dags igen i maj så letade hon upp mig bland alla ivriga stickare och vårt samtal fortsatte. Den här gången stickade hon på dessa vantar och då det hemfärgade garnet är i en av mina favoritfärger och jag gillar tanken på att bära dessa och tänka på Gunilla så bad jag att få köpa dom när de var klara. Och nu är de alltså här tillsammans med ett litet brev. Himlans trevligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar