Leta i den här bloggen

söndag 28 september 2014

Skjorta redo för export

 Det var ju ett tag sedan jag sydde den här skjortan av ett seconhandinköpt påslakan.
Sen har sedan blivit liggandes då jag inte tagit tag i att sätta dit öljetterna i halssprundet. Den är sydd till en släkting i Canada som flera gånger i somras beundrade makens skjortor i samma modell.

När jag nu har skrivit färdigt det här inlägget ska jag lägga upp ett nytt spårvagnsprojekt. Den senaste disktrasan som jag har haft och stickat på när jag rest är nämligen klar. Nu ska det bli handledsvärmare tänkte jag. Vet bara inte om det ska bli gröna i merino först eller ljuvligt mjuka i babyalpacka och silke i himmelsblått. Båda garnerna inköpta när jag köpte 15 nystan för 100 på bakluckeloppisen senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar