Leta i den här bloggen

måndag 15 september 2014

På väg till höstens första junta

Vet inte riktigt vad jag ska göra på första juntan. Antingen kan jag sticka på min kompis kofta.
Har kommit en bra bit på de båda framstyckena nu sedan jag bytt till rundsticka. Helt galet hur tungt det var att sticka på de raka stickor hon lämnade över den på. Men jag kanske ska byta knappar på min höstiga kappa också. Börjar ju bli lite kallare.

De här fina hakarna sydde jag i när jag gjorde den och visst är de fina. Men de är väldigt opraktiska.

Och de är vassa i hålen och "äter" upp tråden och lossnar stup i kvarten. Knappslån är dock väldigt tjock så det krävs att man syr knapphålen för hand och det har därför blivit uppskjutet bra länge. Nu har jag ju fått fina träknappar av en kompis och då känns det lite lättare att ta tag i.


2 kommentarer:

  1. Blir ju nyfiken på hur resten av kappan ser ut när man ser de fina blommorna. Du kanske har visat den i bloggen här innan, fast jag har missat den?

    SvaraRadera
  2. Kollade runt här och det visade sig att jag sydde kappan den 24/10 2012. Om du skriver kappa i sökfältet så kommer du att hitta inlägget. Tyget bad jag min dåvarande chef köpa när hon var på inköpsresa i Indien. Handbroderad sammet som är helt ljuvlig och väldigt svår att fota så att färgerna kommer till sin rätt.

    SvaraRadera