Leta i den här bloggen

torsdag 10 juli 2014

Värmeanpassade arbeten


De här garnerna i viscose och lin är perfekta att sticka med under värmeböljan. Hittade de flerfärgade på rea för ett tag sedan och började sticka en topp på stora stickor. Men nu har jag tänkt om.

 Såg nämligen den här fina toppen på en vacker stickerska under stickspår. Gillar det asymmetriska skarpt och igår så la jag upp den.
Det har blivit en ny disktrasa i bomull också som just nu provkörs. Funkar det bra så blir det ett par till.

Och igår så sydda jag i tunna ,somriga bomullstyger. Det bruna är en gardinlängd som jag hittat på loppis för ganska många år sedan och det andra är en bit på 4 meter som jag hittat i en secondhandbutik. Inspirerad av ett samtal i ateljén med My och Gabriella så blev det så få sömmar som möjligt. Det bruna blev en kimonoliknande rock med hjälp av lite overlocksöm och två knapphål. de andra blev en kaftan med hjälp av två korta sidsömmar och en halsringning med infodring. Bilder kommer så småningom så att det går att se vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar