Leta i den här bloggen

torsdag 10 juli 2014

Bildbevisen

 Här vek jag tyget på mitten på längden. Då det varit en gardin var alla sidor fållade. Jag klippte upp till vecket och gjorde en rundning för halsen. Där jag klippt overlockade jag. Sedan gjorde jag ett knapphål under var arm för att trä ett snöre igenom.

 Jag flätade en rem av bomullsgarn som var över från Saids tröja och ursprungligen är köpt på loppis.
Den här är gjord efter samma princip. Långsidorna är stadkanter så jag fållade bara kortändarna. Sydde en söm under vardera ärm och cirka 40 centimeter neråt på var sida av kroppen. Klippte upp ett hål för huvudet och gjorde en infodring till detsamma. Tänkte ha denna som skön hemmaklänning, men den blev så fin så jag kommer nog använda den annars också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar