Leta i den här bloggen

torsdag 17 juli 2014

Gräsänkan och hunden

 Igår åkte vi på en liten tur till Målsryd. Där hade Sesam och jag en fin eftermiddag och kväll. Det blev full rulle och lek med barn efter badet i den här fina sjön.
 Sedan blev det magkliande och mys med Maria. Kan man ha det bättre som hund?!
  Idag så har vi tagit det lite lugnare och samlat kraft inför nästa värmebölja som verkar komma nu. Men lite har jag gjort då jag helt plötsligt blev sugen på att baka. Det händer inte ofta och det gick så där bra. Jag ville göra toscakaka och hade för bråttom med att höja värmen, så den blev inte så fin. Men den är förlåten då den är himla god.
 Jag gjorde kärleksmums också och det är min grej de. Glömde dock att fota dom innan de lades i frysen. Har lite bråttom med att få bort saker från bänkarna då vi har oväntat besök av svartmyror.
 En hade jag dock sparat för att provsmaka.Nu ska jag och Sesam gå ut och leka och plocka hallon till smothien i morgon bitti. Sedan ska jag fortsätta på mitt sticke som för tillfället är i det här skedet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar