Leta i den här bloggen

måndag 21 juli 2014

Livet rullar på

 Vilken sommar det är. Härligt och ibland lite jobbigt med värmen. Livet med bortrest make rullar på i sakta mak. Stickar på min topp som jag just nu bara önskar vore färdig.
Den sitter som en smäck och är snygg, men det är såååå tråkigt med all denna rätstickning. Vill ju bara börja med nästa projekt som är spetsstickat. Men jag ska försöka hålla mig i styr. Är jubara typ 12 centimeter kvar att sticka nu.

Sesams välbefinnande styr i mångt och mycket resten av aktiviteterna. Det skönaste är nog oftast att vara hemma inne på dagtid och så leka och promenera på kvällar och morgnar.

Så medans jag var iväg och fick så här fina presenter igår så fick han vara hos Johanna och mysa. Det ni ser på bilden är pennor gjorda av hårt rullat papper och jag fick dom av mamma när hon och hennes man bjöd ut mig på lunch igår.

Maten var lika god som den var vackert upplagd och avnjöts med vacker utsikt i Långedrag.


Idag har det inte hänt mycket. Var inne på Deisy design och lämnade tillbaka garn som blir över i tillverkningen av toppen och är otroligt nöjd med att jag inte gick ut med något nytt garn i handen. Undrar om det innebär att jag får tillbaka poäng som jag tidigare dragit av för inköpet i "Sew for a change". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar