Leta i den här bloggen

lördag 5 april 2014

Vernissage i Borås

Jag åkte till Borås igår eftermiddag. Huvudmålet var att gå på en väns vernissage idag, men som vanligt passar jag på att träffa så många fina människor som möjligt när jag ändå är där. Och en del djur också.
 Cranny och Maria innan vi tog en liten ridtur. Maria på Crannys rygg och jag gående bredvid. Efter det så fick jag underbart god hälleflundra till middag som Ingvar hade grillat.
Så idag då så kollade jag in vackra bronsstatyer som Gun-Britt Holmgren Ivstedt gjort. Utställning finns på Flamenska galleriet i Borås fram till slutet av april.

 Fick träffa större delen av min familj där. Bland annat mor och svärdöttrarna.
Visst är "gubbarna" underbara?

 Här är konstnären i egen hög person under presentationen av utställningen.

Innan detta event hann jag med en fika hos min fina syster också. Där skulle jag hämta upp några glas dessutom. Och precis som om hon visste att månadens utmaning i "Sew for a change" handlar om papper så hade hon slagit in varje glas i en stuvbit istället för att använda papper.
Fina tyger som satte igång kreativiteten direkt. Ett inlägg om utmaning finns i mitt huvud och kommer upp här en av de närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar