Leta i den här bloggen

tisdag 15 april 2014

Nytt på stickorna

Nu har jag äntligen kommit igång med stickningen i det här garnet som jag köpte på spårvagnsstickningen. Det ska bli en sjal; bolting av Stephen West.

Enkelt mönster att sticka framför tv:n nu när jag stickat ett flertal sjalar där jag var tvungen att ha superkoll hela tiden.
Har även börjat sticka i Malabrigo lace. Fruktansvärt dålig bild, men man ser ju färgställningen. Det här är impulsköpt för ganska länge sedan också bara för att färgerna var så ljuvliga. Nu ska det bli en sådan här typ av plagg.

Jag har använt den har väldigt mycket och även den vita jag stickade i samma garn och jag tror att jag skulle använda en lite mer färgglad mycket också. Men nu ska jag göra lite te med ingefära och honung för att försöka stoppa förkylningen som invaderar min kropp.



1 kommentar:

  1. Sjalen ser ut att bli jättemysig att svepa in sig i. Du kanske skulle behövt den redan nu om du håller på att bli förkyld?! Väldigt vackra färger, både på sjalgarnet och malabrigon.

    SvaraRadera