Leta i den här bloggen

måndag 21 april 2014

Ooops; det blev visst en klänning till

 När alla andra suttit och lapat sol så har jag spenderat dagen i källaren i ateljén. Blev sjukt sugen på att sy en somrig klänning i ett tyg som har legat sedan i december och väntat på att det ska bli varmare. Jag fyndade det i Tygaffären i Olskroken för 30 kronor metern. Underkjolen är sydd av 2 tyllgardiner; en orange och en ljusblå som jag fått av en vän. Supernöjd blev jag med resultatet. Har ju sytt efter detta vintagemönster förr och vet att jag gillar modellen efter viss modifikation. 
Orange är färgen för dagen tydligen. Ville ha lite nya blommor i mina nya småvaser och fyndade en nersatt bukett för 50 kronor som jag sedan plockade isär.

 De hade nog inte sålt så mycket som de räknat med i blomsteraffären så de reade även ut fina liljor som fick följa med hem och förgylla köket.
 Igår var jag ute i solen som andra normala människor. Vi var i Fiskebäck och njöt och tränade Sesam i möten med andra hundar och människor.

Vi träffade bland annat en cockerpoo, men då hade vi inte kameran framme. Men den här tjejen var ju också söt.

1 kommentar:

  1. Så fin din klänning blev! Och tänk att du hade gardiner i precis samma färger som passade till underkjol!

    SvaraRadera