Leta i den här bloggen

söndag 6 april 2014

Aprilutmaningen


·         Kolla upp möjligheterna att byta morgontidningen i pappersformat mot en digital prenumeration. Om du ska teckna en ny prenumeration, se över möjligheten att göra det digital.

·         Ge bort alla tidningsmagasin som du själv läst klart och inte tänker behålla. Ge dem till en granne, arbetskamrat, lämna dem på vårdcentralen och liknande. Låt fler få läsa!

·         Se över möjligheterna att byta ut hushållspapper mot tygservetter i köket (Särskilt inlägg på bloggarna kommer om detta).

·         Säg upp alla pappersbesked som du får från banker, försäkringsbolag och myndigheter samt ev postorderkataloger. Detta kan man ofta lätt göra genom att logga in på deras hemsidor med sin e-legitimation. Så spar du också plats hemma när allt samlas digitalt. Passa samtidigt på att få räkningar på autogiro eller som e-räkning så slipper du dem i vanliga brevlådan.

·     Skriv ut dubbelsidigt både på jobbet och hemma. Det sägs att sedan Rutger University på New Jersey införde automatisk dubbelsidig kopiering vid utskrift så sparade de 7 miljoner papperkopior på ett läsår.

·    Sätt upp en "Nej tack till reklam" skylt på din dörr
Det är alltså det här som ska fixas under april månad för att man ska få sig ytterligare poäng. Den här utmaningen blir stor för mig och ytterligare i spark i baken som jag behöver. Har ju funderat länge på att få upp den där nej tack till reklamskylten, men det har liksom inte blivit av.
Men nu så sitter den där:) Samma sak med papperstidningen, men den är nu uppsagd också. Jag har varit i kontakt med Ellos och slipper deras utskick och jag har ett annat företag som skickar massor; Yves Rocher och dom ska jag kontakta på måndag. En korttidsprenumeration på Tara har jag och de tidningarna ska jag lämna till väntrummet på Frölunda sjukhus när de är lästa.

De här tyglapparna är gamla kökshandukar som jag delat i fyra delar vardera och de ska nu få ersätta hushållspappret här hemma. Kommer att bli en svår vana att bryta, men jag har ingen pappersrulle framme och då blir det väl lättare tänker jag. 
Nu ska jag bara leta upp tygnäsdukar också eftersom jag gör att mycket snytpapper så här i pollentider.

Nästa steg blir att kolla upp så att vi har sagt upp alla pappersfakturor .
Jag anser att jag klarade marsutmaningen galant och har ju inte handlat något så jag har nu 95 poäng. Det lär nog ryka några snart dock eftersom jag gjorde åt mina sista hudfärgade nylonstrumpor i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar