Leta i den här bloggen

måndag 31 mars 2014

Tillbaks till barndomsland

Många av mina finaste sommarminnen har jag från tiden jag spenderade i ett så kallat sommarhem. Mamma hade ju bara 4 veckors semester och vi 10 veckors sommarlov så du kunde man genom kommunen få hjälp med att få spendera en del av lovet på landet. Jag och min syster spenderade då sommaren på en plats som heter Järnvirke. Det är så litet så jag tror inte det finns en enda skylt som ortsnamnet står på. Där bodde vi hos familjen som drev lanthandeln.

Karl-Axel och Anita tog hand om oss på bästa sätt och de har två döttrar som vi hade mycket skoj med. Många minnen att prata om blev det så klart när min syster och Carin och Christina sågs.

Vi har varit så dåliga på att ses de senaste åren så det var nog 12 år sedan sist vi var där. Och då träffade vi inte tjejerna. Tack vare Anita så har vi dock hållit kontakten. Varje år så ringer hon mig.

Man ser ända ner till havet.

Stor del att samtalet skedde utomhus. Man ville ju inte vara inne en dag som den igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar