Leta i den här bloggen

onsdag 26 mars 2014

Glest med inlägg känner jag

Den här herrn tar ju mycket tid alltså, men jag hinner allt sticka lite också.

Sjalen har jag stickat ungefär 60% klar. Jag har även haft ett uppdrag att klä dynor och det är fixat . Har ett uppdrag till som jag tänkte fixa i morgon.  Sesam kan ju inte vara själv än, men jag åker till ateljén på morgonen och så ser jag till att vara hemma innan Said går vid 12.15.

Ska försöka göra om den här klänningen till en maxikjol också. Hittade den på Ebbe och Haldis igår och blev helt förälskad i chiffongen. Den är dock i storlek m så den passar inte mig som klänning. Den fick mig att fundera på hur en del människor fungerar också. Etiketterna var kvar i så alltså var den inte använd. Jag såg ju att det var bra kvalité, men kände inte igen märket så när jag kom hem googlade jag och såg att det var en klänning som kostar 2000 kronor!! Hur mycket har folk egentligen om de kan köpa en sådan för att sedan bara skänka iväg den utan att ens använda en gång? Och hur tänker man kring konsumtion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar