Leta i den här bloggen

onsdag 12 mars 2014

Ser man på

Ett inlägg med textil anknytning kommer nu och det var ju ett tag sedan. Skaparlusten har varit obefintlig, humöret har varit lågt och att ha en valp i huset tar mycket tid. Men efter felstickning, upprepning och tappade pärlburkar så är jag nu på rätt spår med min andra fox and the grapes.
 Nu har jag cirka en och en halv månad på mig att bli klar och det tror jag att jag ska fixa.
Jag har ett annat projekt på gång också. Jag köpte ju 4 rullformade kuddar seconhand för ett tag sedan. De var prydda med metallbrickorna som den till vänster i bild i kortändarna för att täcks hålen som uppstår vid dragskorna som sitter där. Det visade sig att de inte var så praktiska då de böjda sig när man använde kuddarna. Dessutom var hålen som de var fastsydda igenom väldigt vassa och äter av tråden. Nu har de varit borttagna ett tag och Sesam tycker det är jättekul att krafsa fram banden i hålen på kuddarna och tuggar sönder dom. De måste alltså täckas och i dag köpte jag knappar som jag tror ska funka. De är den till höger i bild och som ni ser är den mycket mindre. Täcker precis och jag tror det blir bra och mer bekvämt än den tidigare lösningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar