Leta i den här bloggen

onsdag 5 mars 2014

Energitankar

Jag går och klurar på eneregiåtgången här hemma nu under mars månads stjärnutmaning i Sew for a change. Vi har redan fått in vanan att inte ha tv och andra mediaprylar på standby. Jag drar ur laddarna när jag inte laddar. Elbolaget är kollat och de levererar ett miljömässigt bra alternativ. Diska under rinnande vatten trodde jag ingen gjorde längre. Själv så sköljer jag  givetvis inte under ständigt rinnande vatten heller, men jag diskar ett antal grejer, lägger dessa i vasken och sköljer sedan allt på en gång. Då rinner så klart vattnet. Därför har det i dag köpts en balja.
Det har inte varit helt lätt att hitta en sån där hederlig gammal avlång som passar i vasken, men den här fyrkantiga får duga. Nu ska jag spara ytterligare vatten.
En hel del har jag sparat genom att jag inte har badat en enda gång sedan månaden startade. Det ingår ju inte i utmaningen, men har varit mitt dåliga samvete länge och nu fick jag sparken i baken som jag behövde för att sluta med den ovanan.. 
Nä, nu ska jag sluta skriva och dra ut kyl/frys för att dammsuga bakom. Sedan känner jag att jag nog är i hamn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar