Leta i den här bloggen

torsdag 13 februari 2014

Lustens återkomst

Har varit lite låg ett tag och har absolut inte känt nån större lust att varken sy eller sticka. Men igår natt så började hjärnan att fundera på klänning till ett bröllop jag ska på i år. Hade ju tänkt använda en klänning som jag använt på ett bröllop i Kanada, men när jag provade den visade det sig att brösten blivit större. Älskar chiffongen i kjoldelen och det var ett rent h...vete att klippa och sy den.


Så igår sprätte jag loss delarna från varandra och i sann återbruksanda  och "Sew for a change" i åtanke rotade jag fram ett annat tyg att sy en överdel av.


Det är en stuvbit som jag köpt på Grönbergs interiör för typ ett år sedan. Den kostade 30 och passar fint ihop med chiffongen. Jag rotade även fram 3 olika varianter av pärlor ur gömmorna som ska användas i projektet.

1 kommentar:

  1. Tänk att du hade tyg hemma som passade så perfekt ihop med chiffongen! Åh, vad spännande att se vad det blir av detta!

    SvaraRadera