Leta i den här bloggen

måndag 3 februari 2014

Återbruk

Följande saker har vi hämtat upp ur vårt källarförråd idag:
En bit skumgummi

Ett överkast som sett bättre dagar

Sängen min mor sov i som barn. Av detta ska vi nu skapa en skön och vacker säng till vår hund. Såga av benen till att börja med. Lägga madrass med ett lager överkastvadd runt om. Sedan ska jag nog toppa allt med det teddytyg som jag sytt hans lilla valpsäng i. 

Har ju sytt en liten bädd som han till en början med ska ha jämte vår säng på golvet i sovrummet. Tänker att den skulle vara liten och en aning "trång" så att det känns som om han ligger och knör med sina syskon. Filten med mammadoften blir pricken över i. Så småningom tänker vi att han kan sova i den andra sängen i vardagsrummet. I och med att jag och maken har helt olika dygnsrytm så vore det nog bäst att han bor där så att han får maximalt med umgänge. Det är bara ungefär 4 timmar per natt som både jag och maken är i sovrummet samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar