Leta i den här bloggen

söndag 30 december 2012

När axeln strejkar få man brodera

 Jag har ju uppenbarligen stickat för intensivt igen. Åtminstone tycker min vänstra axel det .Men det har ju sina fördelar. Arbetet med min Gazaklänning är på gång igen. Efter jag hade broderat färdigt dekorationen på framstycket var det väldigt mycket pill med att ta loss broderiväven och då blev det inte så lustfullt att fortsätta med övriga broderier. Men nu är jag igång och det är jättekul.
 Så här blev det på framstycket. Det jag gör nu är broderier på sidframstyckenas nedre delar. Said broderade också igår kväll och vi har bara en arbetslampa  vid soffan.. Det löste jag genom att använda mitt första inköp till min kommande resa; en pannlampa.
I Nepal sparas det på strömmen emellanåt och då är det ju toppen att kunna läsa eller sticka ändå och det här är ju en bättre lösning än en ficklampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar