Leta i den här bloggen

torsdag 6 december 2012

Konst(ig) förmiddag

 Vi började dagen med att hänga upp ny konst på en vägg. Det är 2 antika marionettdockor i trä från Thailand. Vackert skurna i trä och i vackra sidenkläder med invävda guldtrådar. Enligt mannen som sålde till oss så kommer tygerna från avlagda saronger i det Thailändska hovet. Det får vara hur det vill med den saken. Vi tycker att de är väldigt vackra. Vi köpte dom i en liten butik som jag inte vet om den har ett namn. Den drivs av en man som är frilansfotograf och har öppet när han inte flänger jorden runt och plåtar.
 Han har samlat på sig en hiskeligt massa saker under sina resor och en del säljer han. Mycket saker är det som ni kan se på det här kortet som jag tog på skyltfönstret.
 Vid 11 tog jag kameran och begav mig till Slottskogen för att njuta av snön. Så otroligt fint. Och är inte detta konst så säg?
En hare hade också varit där......

Jag gick vidare till Konstepedemin där jag aldrig varit tidigare. Svärdottern jobbar där som en del i sin utbildning och jag är ju nyfiken på vad som händer där. Givetvis glömde jag att fota där, men är ni nyfikna så gå dit vet ja:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar