Leta i den här bloggen

onsdag 19 december 2012

Gratis är bra

Så har jag äntligen varit och fixat material till hatthyllan. Inte lätt det här med byggvaruhus när man är billös, men jag hittade ett på gångavstånd. Ville åka till ett sådant för att de kanske kunde hjälpa mig med att såga hörnen runda vilket man inte får hjälp med när man köper hyllplan på typ Clas Ohlsson. Nu visade det sig att de trots allt inte kunde det på det stället vi var heller. Däremot var det enda de ville ha betalt för brädbiten ett hjärtligt tack:). Fina människor det finns. Nu har jag sågat och slipat hörnen runda på mitt vis. Sågning är inte min bag, men det blev helt ok.
 När nu brädan var gratis och jag hade färg över sedan jag målade hörnskåpet blev det ett billigt projekt. 224 kronor på Clas Ohlsson för de krokar och grejer jag behövde blev 174 efter att jag använt ett presentkort jag fått via Wrapp på FB. (Tack för det Petra)
Färgen heter Lagerblad och det är den färg som Said valde till hörnskåpet som vi hittade i soprummet och fixade till. Vi har samma färg på väggen i hallen så det blir snyggt sammanhållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar