Leta i den här bloggen

måndag 17 december 2012

Hattförvaringsproblem

Dagens ilandsproblem är att jag har svårt att förvara mina hattar på ett bra sätt. Vill ju inte att de ska ligga på varandra och bli fula. Dessutom skulle jag vilja att de blev en del av utsmyckningen av hemmet när de inte används precis som mina sjalar.
Har klurat på en lösning på det här ett tag och nu har jag och kommit på lösningen. Det får bli en hylla ovanför spegeln i passagen mellan vardagsrum och kök.
Så här ser det ut där för tillfället. Som ni ser hänger mycket sjalar och grejer på spegel och dessa grejer kommer att få krokar på undersidan av hyllplanet att hänga på. De kommer också att få sällskap av några fina små aftonväskor som sällan används och därför ska få tjänstgöra som konst.
Hattarna behöver ju lite stöd för att behålla formen och se snygga ut.

 Därför tog jag fram det här för en stund sedan. Jag kokade eget tapetlim av potatismjöl, socker och vatten efter ett recept jag hittat på nätet och så har jag gjort papier maché. Yogurthinken har jag använt som form.
Och nu så står den här på tork framför mig. Det var många år sedan jag gjorde det här och vi får se hur det blir. Håll tummarna för mig. Blir den bra så blir det till att göra fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar