Leta i den här bloggen

onsdag 28 mars 2012

Inget ont som inte för nåt gott med sig

De dagar jag känner att jag hinner så tar jag en buss till Klippan och sedan promenerar jag in till butiken och det hade jag planerat att göra idag. Kom ända till Klippan och klev av bussen innan jag insåg att jag inte hade fått med mig nycklarna. Alltså blev det till att vända om hemåt igen. Lite krångligare åt det hållet med både spårvagn och sedan buss. Men jag tänkte att jag hinner nog om Said är snäll och kommer ner till hållplatsen med nycklarna.
När jag sedan satt på Kungstens hållplats och väntade på en buss så kom en kvinna fram och berömde min jacka. Den här som jag har sytt av en kanthapläd från Colors of India. Det ledde till ett väldigt trevligt samtal om textilt hantverk, återvinning och miljötänk. Dessutom fick jag veta att hon och några andra ska ställa ut saker i fritt broderi på Frölunda kulturhus och det vill jag ju inte missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar