Leta i den här bloggen

onsdag 26 augusti 2015

Vad hände här?

När jag idag la in foton på projektet jag sydde ihop igår så blev jag väldigt paff.
 Det är ju otroligt stora skillnader i färg som jag dessutom inte reflekterat över under arbetets gång. Det är inte fullt så stor skillnad som på bilden, utan kameran har nog lurats lite, men skillnad är det. Har använt 2 härvor Malabrigo lace ur samma bad. Nu är den i alla fall klar och sitter som jag tänkt efter tvätten. Får ta på den en dag och fota och se hur det ser ut.
Och på bohusstickningen så är det så att jag är färdig med det mönsterstickade oket och har börjat med förkortade varv och raglanökningar enligt modell som föreslås i KAL:en. Längtar efter att få se den klar så jag tror nog att jag kommer jobba undan den enfärgade slätstickningen rätt så fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar