Leta i den här bloggen

onsdag 6 maj 2015

Redig

Redig är ordet för hur jag kände mig igår. Tog mig till ateljén och fixade saker som skulle gjorts för länge sedan. Ärmsluten på regnjackan som var trådslitna fixades. De där gamla men fortfarande snygga velourhemmabyxorna fick ny resår i midjan efter är av svärande över att de ramlar ner. Jag har dessutom fått ihop en presentation av aktivitetskuddarna och mailat iväg den till varenda enhetschef på äldreboenden i Göteborg och de är många!! Deklarationen är också inskickad.
Blev lite inspirerad när jag varit så duktigt så jag sydde en klänning av bara farten.
 Tyget är en stuvbit jersey som jag tror jag har köpt på Myrins. Väldigt enkel konstruktion. Som en stor t-shirt där jag la till cirka 25 mitt fram och mitt bak. Sedan har jag bara vikt det extra tyget och och sytt några stygn vik vecket och några för att fästa det i den ändan som hamnar ovanför ena bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar