Leta i den här bloggen

måndag 11 maj 2015

Med fokus på det som är vackert

Ibland känns det som om det fula liksom vill ta över. Då får man fylla på med skönhet; möten med fina människor, vacker konst och fin natur till exempel. Fina människor blev det i Borås och Målsryd i helgen som gick. Och där hämtade vi även hem vacker konst.
Duktiga Emma har målat den och nu hänger hon i samma hörna i hemmet som hennes "syster".

 Och idag tog jag hunden och promenerade runt i villakvarter och njöt av vackra trädgårdar.
 Men måste ju först visa det vackraste i min lilla täppa just nu. Min miniazalea blommor så att man inte ser bladen.
 Skönheter i världens alla färger njöt vi.




 Det här fick mig att dra på smilbanden.
Vitt lin är ju också vackert. Just de här två loppisgardinerna är nu klippta i mindre delar och ska bli ett par byxor då mina gamla vita har gjort sitt. Detsamma gäller en högt älskad vit, stor skjorta som jag haft i en herrans massa år. Den gulnade på ett fult sätt då jag lämnade in den för tvätt i Indien så nu försöker jag på mig att sy en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar