Leta i den här bloggen

tisdag 26 maj 2015

Med ojämna mellanrum så händer det

Blir lite så där med bloggandet för tillfället. Inte i brist på saker att visa, men energi läggs på annat tänker jag. Men jag har fått fotat ett färdigt projekt för ett par dagar sedan. Detär de saker jag sytt av ett par vita begagnade linnegardiner.Och så här blev det.

  1.  Har använt ett mönster på en klassisk herrskjorta som utgångspunkt. Har längt den och inte sytt några manschetter då jag antagligen ändå kommer att rulla upp ärmarna. Byxorna är samma modell som jag nyss sytt ett par beige i. Kommer från Ottobre.

 Hittade små fina knappar hos Affärn i Borås . Det var prover och jag fick köpa dom för 5 kronor styck. Tror dock att de kommer knäppas sällan utan jag kommer väl att bära den som min förra,vita långskjorta.
 Lager på lager . Jag har sytt mer, men inte fått det fotat än. Och i väntan på det så kommer något jag kan fota själv.

Mina skor. Plötsligt förra sommaren så var de så här olikfärgade. Det är ju inte så att jag sprungit runt med bara den ena så att den blivit mer solblekt. Fattar ingenting. Hade nästan bestämt mig för att göra mig av med dessa sköna skor, men ångrade mig efter lite googlande.

Det slutade med att jag hittade den här läderfärgen som jag nu ska försöka rädda dom med. Tror att dessa skor har en massa kvar att ge. El naturalista som gjort dom gör sina sulor av återvunnet gummi och de verkar i det närmaste outslitliga. Just dessa blå har väl runt 4-5 år på nacken och har fått en liten lagning av fodret, men annars är de perfekta. Så nu håller vi tummarna för att de blr som nya med hjälp av färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar