Leta i den här bloggen

lördag 30 maj 2015

Dagens

 Dagens outfit är en nysydd singoallaklänning. Mönstret är ur ett nyinköpt magasin med stora storlekar, men jag har totalt glömt vilken tidning. Jag vet i alla fall att tyget har jag fått i present av svärmor för ett par år sedan. Bomull med blåa små blommor. Hon brukar alltid skicka med Said tyg hem till mig i present när han varit i Kanada och hälsat på. Underkjolen är inte fullt så skev som den ser ut, men behöver nog jämnas till en aning. Jag har flera rundskurna underkjolar. Både egenhändigt tillverkade och köpta från Ewaiwalla och efter ett tag så blir de ojämna. 
 Det här är ett projekt som jag påbörjat. Glömde så klart att ta bilder från början. Innan jag sprätte bort de guld och rödmönstrade bårderna. Hur som helst; det är en indisk tunika som jag fått i present. Den har alltid varit trång över bysten och jag har inte riktigt blivit kompis med blinget som var på så nu ska den göras om. Älskar tyget och modellen. Blev dock lite förvånad när jag såg korten. Om man tittar noga så ser man att tyget kommer från två olika rullar. Två våder är väldigt olika de andra.
 Nåväl. Tillsammans med lite annat material som ligger ska den nu bli något helt nytt.
Fortsättning följer, men nu så väntar syjunta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar