Leta i den här bloggen

fredag 10 januari 2014

Underbart med "kollegor"

Att ha en plats som man delar med andra nördar är ju bara så bra. Idag har jag varit i ateljén halva dagen och börjat klippa i mitt röda ylle. Har funderat ett tag på vad det ska bli och kom fram till att en enkel ofodrad kappa med broderier vore fint. Har en schablon som jag köpt från Panduro på urförsäljning för flera år sedan som jag tänkte utgå ifrån i broderandet.
Men när man har ett kul bollplank som idag så ställs ideér på ända. 

Nu är det överfört på tyget och ska klippas ut istället. Sedan lägger jag annat tyg under. Typ omvänd applikation. Kommer nog bli hur bra som helst även om kortet inte alls är bra;) 
I övrigt så försöker jag att bestämma mig för vad jag tycker om blomarrangemanget jag gjort i badrummet.

Konst eller bara konstigt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar