Leta i den här bloggen

tisdag 21 januari 2014

Trevligt avbrott

Hade finbesök igår jag. Elsa var här i ett par timmar. En stor del av den tiden spenderade vi på lekplatsen i snön. Helt underbart!


 Vi har en helt ny och fin lekplats här så det var mycket att upptäcka för en 2åring.
 Väl inne igen så lånade hon min platta och ville spela. Jag tankade ner ett spel och trodde att nåt var galet när jag skulle starta upp det. Jag tryckte och tryckte på skärmen. Då säger Elsa "nej,nej" och pekar på den lilla snurrande cirkeln som visar att datorn jobbade. Pinsamt att bli tillrättavisad av en så mycket yngre människa.
Och när jag inte är barnvakt så stickas det så klart.
Idag har jag köpt karbontippar så att jag kom mer vidare med Fanaboleron. Jag har i väntan på det stickat en bra bit Saids ärmar och kan säga att det funkar bra att sticka båda ärmarna samtidigt med magic loop. Dock inget smidigt projekt att släpa på då ärmarna stickas direkt på kroppen. 

 Jag har sytt lite idag med. Ett projekt som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och är lite annorlunda. Mer om det längre fram. Men ni kan få se tyget som är fantastiskt prinsesstårtegrönt.


2 kommentarer:

  1. De är väldigt sköna att sticka med framför allt. En annan fördel gentemot de i trä är att de inte kan gå av då de är väldigt flexibla. Jag har även haft problem med att trätipparna har flisat sig vilket inte kan hända med dessa.

    SvaraRadera