Leta i den här bloggen

tisdag 7 januari 2014

Åter till vardagen

Ska bli riktigt skönt att återgå till vardagslunk igen. Vi avslutade de lediga, lata dagarna med kalkonmiddag hemma hos mor.

 Gott som alltid och trevligt att umgås med familjen. På skapandefronten har det inte hänt så mycket. Har dock kommit en bra bit på makens randiga tröja under allt resande till och från Borås.
Tror att jag har ungefär 20 centimeter kvar på "kroppen" och så ska jag ju sticka ärmarna med.

I tankarna har jag ett annat projekt på gång som jag har varit sugen på i flera år; Fritt etter Fana bolero. Den är ju så fin.
På den här bilden är det ett helt gäng som stickat den.

Jag tänker mig en gråvit variant. Tror jag har garnet som krävs så nu får jag ta mig till ateljén och rota fram och nysta upp det tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar