Leta i den här bloggen

lördag 11 augusti 2012

Sjalar

 I dessa dagar med halva reapriset så är sjalar en pryl jag alltid letar efter. Igår hittade jag den här . Den är 2 meter lång och en meter bred och den kostade 50 kronor. Underbart tunn , mjuk bomull är den gjord av. Det passar perfekt till en lätt sommarklänning, så jag köpte flera och ska sy det så småningom.
Tidigare så hittade jag en sarong/sjal på Indiska för samma fina pris. Den blev till en lång klänning.
 Jag har inte klippt i tyget över huvudtaget. Jag sydde ihop i kortändarna, men lämnade ungefär 25 centimeter både uppe och nere. Drog fram hörnen upptill över axel och sydde fast dom framtill. Klart:) Mjuk och smidig bomullsjersey är den här gjord i och jag älskar att mysa runt i den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar