Leta i den här bloggen

måndag 13 augusti 2012

Mer återbruk

I butiken som jag hjälper till i; Colors of India, säljer vi väldigt vackra sjalar som är gjorda av gamla silkesaris. De tar 2 stycken som de lägger på varandra och syr ihop lagren för hand med långa rader av stygn. Det är ett fantastiskt arbete och ett underbart sätt att återbruka.

I den senaste leveransen av sådana sjalar så föll jag pladask för en av dom. En orange såklart:)
 Även den andra sidan hade vackra färger. Ser ni alla fina, små stygn? Och nu så har jag precis återbrukat den återbrukade sjalen. Det blev en vändbar kjol.
 Jag har gjort den vändbar såklart så att man får möjlighet att se båda sidorna av detta fantastiska stycke tyg.

 Jag har lagt veck och en hög midja tyckte jag passade bra då jag inte ville klippa i tyget. Jag har alltså använt hela bredden och längden så att om jag skulle ångra mig en dag och vilja ha den som sjal är det bara att sprätta lite sömmar.
Här är en närbild på den orangea, blommiga sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar