Leta i den här bloggen

söndag 19 augusti 2012

Poppis loppis

Efter en himla kul kväll med trevligt besök vaknade vi rätt så sent idag. Det är ju ett skönt väder så vi ville promenera för att piggna till. Och vad är roligare än att promenera omkring på loppis? Vi åkte till bagageluckeloppisen på Slottskogsvallen. Och som vanligt fyndade vi.
 Eller vad sägs om dessa fina lingarnen? Det är Marks och kattens garn Linen som i butik kostar närmare 50 kronor härvan. Jag fick 11 härvor för 90 kronor. Hade tänkt sticka ett par sjalar , men när jag fotade och såg hur fina färgerna är ihop så började jag fundera på en tunika med alla färgerna i. Vi får de vad det blir.
 Maken köpte sköna Lewis för 120 riksdaler. Och den här charmiga handbroderade väskan prutade han ner till 18 kronor då det var det enda vi hade kvar i kontanta medel. jag ska byta ut kedjan mot nåt annat längre alternativ så att jag kan ha den som axelväska.

Men nu ska jag göra lie nytta också. Perfekt fönsterputsväder idag ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar