Leta i den här bloggen

söndag 8 juli 2012

Trött, men nöjd

 Idag har jag varit i Borås. Det var inte alls planerat och jag hade sett fram emot en dag då jag skulle komma ikapp mig lite vad det gäller sysslor i hemmet. Men när mamma frågade om jag inte skulle komma och träffa min kusin som hade vägarna förbi så kunde jag ju inte säga nej. Särskilt som jag inte har sett henne sedan 1996. Christel bor numera i Sundsvall och det är ju inte nästgårds precis. Vi hade en väldigt trevlig lunch ihop i mammas uterum.
 Två trevliga grabbar hade hon och Adrian roar sig med att skapa konstverk av servettringarna. Det gillar jag;kreativa människor:)
 En liten stund hade vi sällskap av den här lilla rackaren som bor under uterummet.
 När jag tänker på Borås nu för tiden så tänker jag genast på skulpturer. De har fullständigt dille på det sedan ett par år tillbaks. Vad den här ska föreställa har jag inte en aning om. Men nu blir det mer verkliga saker. För att inte somna så ska jag montera ihop min silkestopp som nu är färdigstickad. Lite mer stickning blir det sedan runt halsringningen och ärmhålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar