Leta i den här bloggen

måndag 2 juli 2012

Framstycket klart

 Framstycket är avmaskat och jag har tvättat det för att se hur mycket det eventuellt växer. Inte så mycket tror jag, så den här toppen får nog kompletteras med lite köpegarn. På tal om komplettering; jag har några nystan Noro silk garden litenystan som jag hade tänkt att använda i något tvåfärgat projekt. Hade glömt dom, men när jag rotade runt häromdagen kom de fram. Och genast såg jag att det nyfyndade silkesgarnet skulle bli en perfekt kompis till dom.
 Kommer ju att bli hur snyggt som helst eller hur? Exakt vad det ska bli har jag inte riktigt bestämt mig för än.    Det lutar åt en sjal och kanske en matchande mössa. Jag gillar den här sjalen;Spectra.
Och sist men inte minst. Vår vackra lilja har slagit ut på balkongen. Det är dock uppenbart att den har väsxt ifrån oss. Nästa år får den bo i någons trädgård istället. Som ni ser så längtar den dessutom bort. Växer liksom ut från balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar