Leta i den här bloggen

lördag 7 juli 2012

Skulpturalt

 Så jag har längtat efter att få sy färdigt den här klänningen. Började ju med den i tisdags efter att jag blivit inspirerad av en kund i butiken jag jobbar i. Sedan har jag ju knappt haft tid att sitta vid symaskinen. Det har varit en massa kul saker som jag gjort, men ändå. Hur som helst; nu är den klar och jag är väldigt nöjd med formen på den.
 Enkelt och lite skulpturalt. Det gillar jag. Möjligtvis att den blev lite för snäv längst ner, men det märker jag första gången jag ska ut och gå i den och i så fall får jag fixa till det.
 Tyget har jag fått av min kära syster och jag tror att det har varit gardiner förut. 
Nu när detta är klart så ska jag ta itu med en annan sak som har fått stå tillbaka ett tag; strykning. Kolla vilken hög! Men det är ett nöje att stryka sedan jag fick en ångstation av barnen i julklapp. Vilken skillnad mot att stryka med vanligt strykjärn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar