Leta i den här bloggen

lördag 23 juni 2012

Flitens lampa lyser här

 Maken broderar på våran ullmatta. Blir nog tjusigt värre när den blir klar. Själv får jag i det närmaste panik om jag inte har nåt stickprojekt på gång, så jag har börjat på nya grejer.
Började med en kjol i Fairisle teknik. Den innehåller totalt 14 färger, så det är ju inte ett projekt man släpar runt på så därför har jag även påbörjat nån slags överdel i resterna jag har i det gröna Noro kyreon sock som jag tidigare stickat en långkjol i. Tänker mig någon slags väst eller bolero som jag kan bära ihop med kjolen. Hittar inget mönster som jag gillar, så nu improviserar jag hej vilt genom att sticka en fyrkant till bakstycke. Får se hur det blir och hur jag ska gå vidare efter det.
Så här ser kjolen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar