Leta i den här bloggen

söndag 3 juni 2012

En helt vanlig söndag

 Dagen började med sömnad på en ny klänning. Jag hade ju lite ideér, men inte helt klart för mig hur det skulle bli. Så såg jag en kvinna häromdagen i en väldigt fin klänning och då föll allt på plats. Nu återstår att se om jag kan få till det.
 När maken piggnat till så tog vi en tur till stan. Vi tog bland annat en promenad i trädgårdsföreningen och den ena gaveln på restaurangen där var så här magnifikt klädd.
 En underbar vit azalea såg vi också.
Och dessa skira, lila skönheterna som jag just nu inte kommer på namnet på.

Tanken var att vi skulle äta nåt på stan också, men inget kändes särskilt lockande. Så vi gick och handlade färskpotatis och annat mumsigt och åkte hem och åt istället. Och visst är det så att hemlagat är allra godast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar