Leta i den här bloggen

söndag 17 juni 2012

Dagsläget

 Så här ser sticket ut just nu. Känner att det börjar bli dax för den avslutande spetskanten. Man kan ju göra den här sjalen hur stor man vill, men jag känner att den börjar bli lagom nu. lagom tung framför allt.
 Många pärlor instickade i det fina mönstret. Det är ett sant nöje att sticka det här projektet. Det är inte många mönster jag känner att jag vill sticka flera gånger, men det här kommer jag att använda igen.
Vill ju visa senaste fyndet också. Jag hittade den här stuvbiten på Grönbergs interiör på Kungsgatan. Är gardintyg, men jag tänkte mig att den skulle få bli en mittframpanel på en kaftanliknande historia. Men vem vet? Jag hinner nog ändra mig hundra gånger innan det är aktuellt att sy nåt av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar